Sectorraad Paarden
Positionering en profilering
Opdracht
Ontwikkel een positionering en aanpak profilering voor SRP die aansluit bij de dragende organisaties van de onderdelen sport, fokkerij en ondernemers.
Aanpak en resultaat
De Sectorraad Paarden (SRP) is een zelfstandige stichting, opgericht in 2007, die de belangen van de paardensector in Nederland behartigt. De SRP is voor de overheid hét aanspreekpunt van de sector en namens de sector dé spreekbuis naar de overheid. De organisatie vertegenwoordigt de drie onderdelen sport, fokkerij en ondernemers en vanuit iedere sector zijn verenigingen aangesloten bij de SRP.
Deze belangrijke positie wil de SRP duidelijk maken aan de hand van haar positionering en profilering. Hiervoor stelden wij een herpositionering van de SRP vast die verbinding heeft met de ‘behoefte’ van zowel de drie sectoren sport, fokkerij en ondernemers als met de externe stakeholders en werkten dit uit in onder meer een helder profiel en beschrijvingen van de belangrijkste thema’s. Ook formuleerden we een communicatiestrategie en -aanpak.